
InkoopFocus
Actief sinds: 2019 Mar 27We zorgen ervoor dat u bespaart op uw secundaire inkoopstroom. Uit onze ervaring blijkt dat de meeste bedrijven hun professionele inkopers (terecht) op het primaire inkoopproces inzetten, dus op alle inkoop die op de handel, de produktie of de dienstverlening is gericht. Logisch, want daar moet een inkoper met zijn expertise het verschil maken als het gaat om kostprijs, omzet en resultaat. Wat ook uw bedrijf misschien uit het oog verliest, is dat de secundaire inkoopstroom een hele substantiële is: omdat het hier om niet-omzet gerelateerde kosten gaat, is iedere euro besparing een euro resultaat. Om dezelfde euro resultaat via omzetverhoging te bereiken, zou u een veelvoud van deze euro aan extra omzet moeten genereren. Dit laatste is vele malen lastiger. Om nog eens te benadrukken hoe substantieel deze secundaire inkoopstroom is, verwijzen we naar onderzoek waaruit blijkt dat het hier om een bedrag van € 13.500,- tot € 20.000,- per medewerker per jaar gaat. Denk hierbij aan kantoormaterialen, kantoormeubilair, energie, drukwerk, verpakkingsmaterialen, schoonmaak, koffie en thee, zakenreizen, koeriersdiensten, telefonie en nog veel meer. Kortom, besparing op deze kosten is de kortste weg naar resultaatverbetering!
bedrijfsinformatie
Leverancier :
InkoopFocus
E-mail :
r.dieltjes@inkoopfocus.nl
Telefoonnummer :
06-55301829
Factuuradres :
Peelland 21, 5133 CK Riel
Let op, het correspondentie adres is niet altijd gelijk aan het retouradres. Stuur een e-mail naar info@facilitydeal.nl voor een goedkeuring en het juiste adres voor het terugsturen van uw product.
BTW nr :
094821720B01
Bestellingen
Wil je meer informatie over jouw bestelling? Controleer de status van uw bestelling in uw account. Kijk bij de help klant voor meer informatie.algemene voorwaarden
Algemeen:
FacilityFocus is een handelsnaam van InkoopFocus (kvk. nr. 64027228). Deze algemene voorwaarden hebben derhalve betrekking op zowel FacilityFocus als InkoopFocus.
Artikel
1 - Toepasselijkheid
1.1 Deze
algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle rechtsverhoudingen tussen
InkoopFocus (FacilityFocus) (hierna: Opdrachtnemer) en Opdrachtgever, waaronder begrepen alle
werkzaamheden (hierna: Werkzaamheden) die Opdrachtnemer aanbiedt en/of verleent
en in het bijzonder de diensten zoals in de door Opdrachtnemer uitgebrachte
offerte (hierna: Offerte) en/of overeenkomst (hierna: Overeenkomst) staan
vermeld.
1.2
Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn uitsluitend geldig indien deze
uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen. Opdrachtnemer wijst de
toepasselijkheid van door Opdrachtgever gehanteerde algemene (inkoop-)
voorwaarden hierbij uitdrukkelijk van de hand.
Artikel
2 - Verplichting
2.1
Opdrachtnemer zal bij het verrichten van de Werkzaamheden de grootst mogelijke
zorgvuldigheid aangaande de belangen van Opdrachtgever in acht nemen.
2.2
Indien en voor zover een goede uitvoering van de Overeenkomst dit vereist,
heeft Opdrachtnemer het recht om de Werkzaamheden door derden te laten
verrichten.
Artikel
3 - Offertes
3.1 Alle
Offertes zijn geheel vrijblijvend en Opdrachtnemer is slechts aan de Offerte
gebonden indien de Offerte binnen veertien (14) dagen door Opdrachtgever is
ondertekend en door Opdrachtnemer is ontvangen.
3.2 De
in de Offerte genoemde prijzen zijn exclusief BTW en andere heffingen van
overheidswege, alsmede eventuele in het kader van de Overeenkomst te maken
kosten, waaronder verzend- en administratiekosten, tenzij anders in de Offerte
is vermeld.
Artikel
4 - Uitvoering van de Overeenkomst
4.1 In
het geval dat de Werkzaamheden worden verricht op de locatie van Opdrachtgever
of op een door Opdrachtgever aangewezen locatie, draagt Opdrachtgever kosteloos
zorg voor de in redelijkheid gewenste faciliteiten.
Artikel
5 - Contractsduur en Uitvoeringstermijn
5.1
Opdrachtnemer biedt ten aanzien van afgesproken levertijden geen enkele
garantie en niet-tijdige levering geeft Opdrachtgever geen recht op
schadevergoeding, ontbinding van de Overeenkomst of opschorting van enige
verplichting jegens Opdrachtnemer.
Artikel
6 - Honorarium
6.1
Partijen kunnen bij het tot stand komen van de Overeenkomst een vast honorarium
overeenkomen.
6.2
Indien geen vast honorarium is overeengekomen, zal het honorarium worden
vastgesteld op grond van werkelijk bestede uren. Het honorarium wordt berekend
volgens de gebruikelijke uurtarieven van Opdrachtnemer, geldende voor de
periode waarin de Werkzaamheden zijn verricht.
6.3
Opdrachtnemer is gerechtigd om eventuele prijswijzigingen die zijn opgetreden
nadat de Overeenkomst is gesloten met Opdrachtgever te verrekenen.
Artikel
7 - Betaling
7.1
Opdrachtgever is verplicht om alle facturen van Opdrachtnemer binnen veertien
(14) dagen na dagtekening aan Opdrachtnemer te voldoen. Bezwaren tegen de
hoogte van de facturen schorten de betalingsverplichting niet op.
7.2
Indien Opdrachtgever in gebreke blijft in de betaling binnen de termijn van
veertien (14) dagen dan is Opdrachtgever van rechtswege in verzuim.
Opdrachtgever is alsdan een rente verschuldigd van 1% per maand, tenzij de
wettelijke rente hoger is in welk geval de wettelijke rente geldt. De rente
over het opeisbaar bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat
Opdrachtgever in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledige
bedrag.
Artikel
8 - Eigendomsvoorbehoud
8.1 Alle
door Opdrachtnemer geleverde zaken, daaronder eventueel mede begrepen
rapporten, (elektronische) bestanden, etc., blijven eigendom van Opdrachtnemer
totdat de Opdrachtgever aan alle verplichtingen jegens Opdrachtnemer heeft
voldaan.
8.2 Voor
het geval dat Opdrachtnemer zijn in dit artikel aangeduide eigendomsrechten wil
uitoefenen, geeft Opdrachtgever reeds nu onvoorwaardelijke en onherroepbare
toestemming aan Opdrachtnemer om al die plaatsen te (doen) betreden waar de
eigendommen van Opdrachtnemer zich bevinden en die zaken mee terug te (doen)
nemen.
Artikel
9 - Klachten
9.1
Klachten over de Werkzaamheden dienen door Opdrachtgever binnen acht (8) dagen
na ontdekking, doch uiterlijk binnen veertien (14) dagen na voltooiing van de
betreffende Werkzaamheden, schriftelijk aan Opdrachtnemer te worden gemeld. Bij
overschreiding van deze termijn komen alle klachten of aanspraken te vervallen.
9.2
Indien een klacht gegrond is, zal Opdrachtnemer in de gelegenheid worden
gesteld om de gebrekkige Werkzaamheden nog eens te verrichten. In het geval dat
het alsnog verrichten van de Werkzaamheden naar objectieve maatstaven niet meer
mogelijk is, zal Opdrachtnemer slechts aansprakelijk zijn binnen de grenzen van
artikel 12.
Artikel
10 - Opzegtermijn
10.1.
Beide partijen kunnen de Overeenkomst te allen tijde schriftelijk opzeggen.
10.2
Indien de Overeenkomst tussentijds wordt opgezegd door Opdrachtgever, heeft
Opdrachtnemer recht op compensatie vanwege het daardoor ontstane verlies.
Daarnaast is Opdrachtgever alsdan gehouden tot betaling van de facturen voor de
tot dan toe verrichte Werkzaamheden.
10.3
Indien de Overeenkomst tussentijds wordt opgezegd door Opdrachtnemer verliest
Opdrachtnemer haar aanspraak op betaling, behoudens voor de reeds verrichte
Werkzaamheden.
Artikel
11 - Aansprakelijkheid
11.1
Gezien de aard van de Werkzaamheden en de subjectieve beoordelingsaspecten die
bij de Werkzaamheden een rol spelen, is Opdrachtnemer niet aansprakelijk voor
enige schade die de Opdrachtgever lijdt als gevolg van een handelen of nalaten
van Opdrachtnemer in de nakoming van de Overeenkomst of anderszins, behoudens
indien er sprake is van opzet of grove schuld. Gevolgschade, waaronder begrepen
gederfde winst of geleden verliezen, zal nimmer voor vergoeding in aanmerking
komen.
11.2 In
het geval dat Opdrachtnemer aansprakelijk is voor door Opdrachtgever geleden
schade, is de schade die Opdrachtnemer gehouden is te vergoeden nooit meer dan
de factuurwaarde van de Werkzaamheden, waarvan het gebrek oorzaak is geweest
van de schade of - indien dit niet is vast te stellen - de factuurwaarde van de
Werkzaamheden die Opdrachtnemer op het tijdstip dat de schade veroorzakende
gebeurtenis zich heeft voorgedaan ten behoeve van Opdrachtgever heeft
uitgevoerd.
11.3
Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer ten aanzien van alle aanspraken van
derden voor schade die verband houdt of voorvloeit uit de Overeenkomst. Een en
ander laat de zorgplicht van de Opdrachtnemer als bedoeld in artikel 3 onverlet.
11.4 De
uitsluitingen en beperkingen van aansprakelijkheid als in dit artikel vermeld,
alsmede de vrijwaring als bedoeld in artikel 13 worden evenzeer bedongen voor
en ten behoeve van ondergeschikten van Opdrachtnemer en ieder ander van wiens
hulp Opdrachtnemer gebruik maakt bij de uitvoering van de Werkzaamheden.
Artikel
12 - Overmacht
12.1
Onder overmacht wordt verstaan elke omstandigheid op grond waarvan (verdere)
nakoming van de Overeenkomst door Opdrachtnemer redelijkerwijs niet kan worden verlangd.
12.2 In
het geval dat Opdrachtnemer door overmacht wordt verhinderd de Werkzaamheden
geheel of gedeeltelijk uit te voeren, heeft Opdrachtnemer het recht om zonder
gerechtelijke tussenkomst de uitvoering van de Werkzaamheden op te schorten of
de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk als ontbonden te beschouwen, zulks te
zijner keuze, zonder dat Opdrachtnemer gehouden is om enige door Opdrachtgever
geleden schade te vergoeden.
12.3 In
het geval dat Opdrachtnemer ten tijde van het intreden van overmacht inmiddels
gedeeltelijk aan zijn verplichtingen jegens Opdrachtgever die voortvloeien uit
de Overeenkomst heeft voldaan en ten behoeve van Opdrachtgever gedeeltelijk
Werkzaamheden heeft verricht - en aan de reeds verrichtte Werkzaamheden
zelfstandige waarde toekomt - is Opdrachtnemer gerechtigd om de betreffende
Werkzaamheden separaat te factureren. Opdrachtgever is alsdan gehouden de
betreffende factuur van Opdrachtnemer te voldoen.
Artikel
13 - Vrijwaringen
13.1
Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer voor aanspraken van derden met betrekking
tot rechten van intellectuele eigendom op door de Opdrachtgever verstrekte
materialen of gegevens, die bij de uitvoering van de Overeenkomst worden
gebruikt.
13.2
Indien Opdrachtgever aan gebruiker informatiedragers, elektronische bestanden
of software etc. verstrekt, garandeert Opdrachtgever dat de informatiedragers,
elektronische bestanden of software vrij zijn van virussen en defecten.
Artikel
14 - Intellectuele eigendom
14.1
Alle door Opdrachtnemer verstrekte stukken, zoals rapporten, adviezen,
Overeenkomsten, ontwerpen, software etc., zijn uitsluitend bestemd om te worden
gebruikt ten behoeve van Opdrachtgever en mogen door Opdrachtgever zonder
voorafgaande toestemming van Opdrachtnemer niet worden verveelvoudigd, openbaar
gemaakt, of ter kennis van derden worden gebracht, tenzij uit de aard van de
verstrekte stukken anders voortvloeit.
14.2
Opdrachtnemer behoudt het recht de door de uitvoering van de Werkzaamheden
toegenomen kennis voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen
vertrouwelijke informatie ter kennis van derden wordt gebracht.
14.3
Opdrachtnemer is gerechtigd om al hetgeen door Opdrachtnemer is vervaardigd,
alsmede de naam van de Opdrachtgever, te gebruiken ter promotie van de eigen
organisatie en dienstverlening.
Artikel
15 - Geheimhouding
15.1
Indien Opdrachtnemer - op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke
uitspraak - gehouden is vertrouwelijke informatie aan door de wet of de
bevoegde rechter aangewezen derden te verstrekken en Opdrachtnemer zich ter
zake niet kan beroepen op een wettelijk dan wel door de bevoegde rechter erkent
of toegestaan recht van verschoning, dan is Opdrachtnemer niet gehouden tot
schadevergoeding of schadeloosstelling en is de wederpartij niet gerechtigd tot
ontbinding van de Overeenkomst.
Artikel
16 - Beëindiging
16.1
Opdrachtnemer is gerechtigd om de Overeenkomst, zonder ingebrekestelling en
verplichting tot schadevergoeding, geheel of gedeeltelijk te beëindigen, dan
wel - naar eigen keuze - de verdere uitvoering van de Overeenkomst op te
schorten, indien:
a.
Opdrachtgever in staat van faillissement wordt verklaard;
b.
Opdrachtgever surséance van betaling aanvraagt;
c.
Opdrachtgever overgaat tot liquidatie van zijn bedrijf;
d. Opdrachtgever
onder curatele wordt gesteld of overlijdt; of
e.
Opdrachtgever jegens de Opdrachtnemer niet voldoet aan enige wettelijke
verplichting, dan wel enige verplichting die voortvloeit uit de Overeenkomst.
16.2
Opdrachtnemer is in de in artikel 16.1 genoemde gevallen gerechtigd om het door
Opdrachtgever aan de Opdrachtnemer verschuldigde honorarium terstond in zijn
geheel op te eisen.
16.3
Opdrachtgever is verplicht om Opdrachtnemer onmiddellijk te informeren indien
zich een omstandigheid in de zin van artikel 16.1 voordoet. In het geval dat
zich een omstandigheid in de zin van artikel 16.1 sub e. voordoet, is de
Opdrachtgever van rechtswege in verzuim en is enige schuld aan Opdrachtnemer
direct opeisbaar.
Artikel
17 - Overdracht en plichten
17.1 Opdrachtgever
is niet gerechtigd de rechten en plichten die voortvloeien uit de onder deze
algemene voorwaarden gesloten Overeenkomst geheel of gedeeltelijk aan derden
over te dragen, behoudens voorafgaande schriftelijke toestemming van
Opdrachtnemer.
Artikel
18 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter
18.1 In
het geval dat enige bepaling in deze algemene voorwaarden nietig mocht zijn of
vernietigd mocht worden, laat dit de geldigheid van de overige bepalingen
onverlet.
18.2 De
rechtsverhouding tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer wordt beheerst door
Nederlands recht. Alle geschillen tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer die
naar aanleiding van of in verband met de Offerte of Overeenkomst mochten
ontstaan, zullen met uitsluiting van ieder ander worden beslecht door de rechter
bevoegd voor de gemeente Tilburg.