TOPP Nederland B.V.

Actief sinds: 2019 Oct 22

bedrijfsinformatie

Leverancier :

TOPP Nederland B.V.

E-mail :

bart@topp.nl

Telefoonnummer :

06-34212041

Factuuradres :

Marconistraat 7A,
6902 PC Zevenaar
Let op, het correspondentie adres is niet altijd gelijk aan het retouradres. Stuur een e-mail naar info@facilitydeal.nl voor een goedkeuring en het juiste adres voor het terugsturen van uw product.

BTW nr :

NL8239.77.237.B.01

Bestellingen

Wil je meer informatie over jouw bestelling? Controleer de status van uw bestelling in uw account. Kijk bij de help klant voor meer informatie.

algemene voorwaarden


ALGEMENE VOORWAARDEN TOPP (artikel 1 t/m 21) Artikel 1 Definities In deze leveringsvoorwaarden wordt verstaan onder: a. Opdrachtgever: de natuurlijke of rechtspersoon die aan de opdrachtnemer opdracht heeft gegeven tot het verrichten van service en/of levering van goederen. b. Opdrachtnemer: de natuurlijke of rechtspersoon, licentiehouder van TOPP, die van de opdrachtgever een opdracht heeft gekregen, of een aan een mogelijke opdracht voorafgaande offerte of aanbod heeft uitgebracht. c. Overeenkomst: de overeenkomst tussen opdrachtgever en opdrachtgever tot het verrichten van service en/of levering van goederen. d. Licentiehouder van TOPP: de natuurlijke of rechtspersoon die een franchiseovereenkomst heeft met TOPP Nederland B.V., tevens opdrachtnemer. e. TOPP Nederland B.V.: licentiegever en franchisegever. Opdrachtgever contracteert niet met TOPP Nederland B.V. TOPP Nederland B.V. verricht administratieve werkzaamheden voor opdrachtnemer en vormt uit dien hoofde het betaaladres en is de partij die voor opdrachtnemer incasseert. f. Service: de opdrachtnemer verricht op periodieke basis een grondige reiniging en hygiënebehandeling van toiletpotten, urinoirs en wastafels en/of de service van luchtverfrissers, urinoirroosters en handzeep en andere genoemde services in de overeenkomst. g. Schriftelijk: waar in de algemene voorwaarden schriftelijk wordt gelezen kan ook digitaal worden bedoeld. Artikel 2 Algemeen 1. Deze leveringsvoorwaarden gelden voor iedere aanbieding, offerte en overeenkomst tussen opdrachtgever en opdrachtnemer waarop opdrachtnemer deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken. De algemene voorwaarden zullen digitaal worden verstrekt voor het aangaan van de overeenkomst door middel van digitale vertoning althans ter hand stelling. Bij digitale ondertekening van de overeenkomst gaat opdrachtgever akkoord met de algemene voorwaarden. Na ondertekening krijgt de opdrachtgever de overeenkomst en deze algemene voorwaarden per e-mail toegestuurd. 2. Algemene (inkoop)voorwaarden van de opdrachtgever zijn slechts van toepassing indien uitdrukkelijk en schriftelijk is overeengekomen dat deze met uitsluiting van deze leveringsvoorwaarden op de overeenkomst tussen partijen van toepassing zullen zijn. Artikel 3 Offertes, aanbiedingen 1. De door de opdrachtnemer verstrekte offertes en aanbiedingen zijn vrijblijvend. 2. De prijzen in de genoemde offertes en aanbiedingen zijn exclusief BTW hoog tarief en exclusief andere door de overheid opgelegde heffingen. 3. Indien de aanvaarding door de opdrachtgever op ondergeschikte punten afwijkt van het in de offerte opgenomen aanbod is de opdrachtnemer daaraan niet gebonden. De overeenkomst komt dan niet overeenkomstig deze afwijkende aanvaarding tot stand tenzij de opdrachtnemer anders aangeeft. 4. Een samengestelde prijsopgave verplicht de opdrachtnemer niet tot het verrichten van een gedeelte van de opdracht tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs. Artikel 4 Prijs 1. Prijzen zijn gebaseerd op de ten tijde van het aangaan van de overeenkomst geldende hoogte van loonkosten, sociale premies en overheidslasten, opslag- en transportkosten en assurantiepremie, grondstoffen- en productinkoopprijs, kosten van materialen en onderdelen en andere kosten. 2. De opdrachtnemer is gerechtigd in geval van verhoging of verlaging van de in lid 1 van dit artikel genoemde prijsfactoren haar prijs voor wat betreft de overeengekomen service te verhogen of te verlagen en wel per 1 januari van ieder jaar gedurende de termijn van de overeenkomst. 3. Indien de overeenkomst is aangegaan in de maand oktober, november of december zal de prijs van de overeengekomen service in het daaropvolgende jaar niet worden verhoogd of verlaagd. 4. De opdrachtgever heeft het recht binnen 8 dagen na de doorgevoerde prijsverhoging of -verlaging de overeenkomst aangaande de overeengekomen service te ontbinden, voorzover de prijsverhoging van de service meer dan tien procent bedraagt.5. De opdrachtnemer is gerechtigd in geval van verlaging of verhoging van de in lid 1 van dit artikel genoemde prijsfactoren haar prijzen van goederen te verhogen of te verlagen zonder de opdrachtgever voorafgaand te informeren voor zover de prijsverhoging telkens niet meer bedraagt dan vijf procent. Artikel 5 Uitvoering van de overeenkomst 1. De opdrachtnemer verbindt zich jegens de opdrachtgever om telkenmale aan deze de goederen en services te leveren in de omschrijving, kwaliteit en hoeveelheid als in de (eventueel later gewijzigde) offerte of aanbieding staat omschreven. 2. Bij iedere levering van service of goederen tekent de opdrachtgever of de bevoegde medewerker van de opdrachtgever de digitale bevestiging om te bevestigen dat de (medewerker van de) opdrachtnemer de op de digitale bevestiging vermelde service heeft verricht en de genoemde goederen heeft geleverd volgens de standaarden van TOPP Nederland B.V. De opdrachtnemer stuurt de digitale bevestiging en factuur per e-mail aan de opdrachtgever. 3. De opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan opdrachtnemer aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan de opdrachtnemer worden verstrekt. 4. De opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat gebruiker is uitgegaan van door de opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens, tenzij deze onjuistheid of onvolledigheid voor de opdrachtnemer kenbaar behoorde te zijn. Artikel 6 Wijziging van de overeenkomst Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst het wenselijk is dat de te verrichten service en/of levering van goederen zich wijzigt of worden aangevuld, zullen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aanpassen. Artikel 7 Huur matten 1. Opdrachtgever heeft het recht om het gehuurde voorafgaande aan of op het moment van het afhalen en/of bezorgen te controleren of te laten controleren. Indien opdrachtgever dit achterwege laat of het gehuurde na het uitvoeren van de controle zonder op of aanmerkingen in ontvangst neemt, wordt het gehuurde geacht in deugdelijke, goede en onbeschadigde staat te zijn ontvangen. 2. Opdrachtgever zal vanaf het moment van ontvangst tot aan het moment van ophalen van de roerende zaken door de opdrachtnemer zorg dragen voor het gehuurde goed. Huurder dient het gehuurde te gebruiken in overeenstemming met de gebruiksfunctie van het gehuurde en aanwijzingen van verhuurder en diens werknemers nauwgezet op te volgen en het gehuurde doelmatig te beveiligen en te verzekeren. 3. Opdrachtgever verplicht zich om op eerste verzoek van opdrachtnemer het gehuurde ter bezichtiging of technische inspectie aan opdrachtnemer of door hem aangewezen derden ter beschikking te stellen. 4. Het is de opdrachtgever niet toegestaan het gehuurde onder te verhuren, in gebruik te geven of anderszins aan een derde ter beschikking te stellen. 5. Het is opdrachtgever voorts verboden het gehuurde geheel of gedeeltelijk te (laten) repareren. 6. Het is opdrachtgever niet toegestaan om zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van opdrachtnemer het gehuurde te bezwaren en/of onder enige titel aan derden in gebruik af te staan, dan wel rechten of plichten voortvloeiende uit de huurovereenkomst aan derden over te dragen en/of ten behoeve van derden te bezwaren. 7. Het gehuurde blijft te allen tijde eigendom van opdrachtnemer. 8. Door ondertekening van de werkbon bevestigt opdrachtgever dat de matten correct door opdrachtnemer zijn neergelegd. 9. Opdrachtgever zal er voor zorgen dat de matten geen gevaar vormen voor opdrachtgever, haar werknemers en/of derden. 10. Alle schade uit welke hoofde dan ook komt voor rekening van de opdrachtgever. Opdrachtgever vrijwaart opdrachtnemer voor alle aanspraken van derden die schade lijden als gevolg van het gevaarlijk liggen van de matten. Artikel 8 Eigendom dispensers 1. Dispensers die in bruikleen of huur in gebruik zijn gegeven blijven eigendom van de opdrachtnemer, tenzij opdrachtgever en opdrachtnemer anderszins schriftelijk zijn overeengekomen.2. Gedurende de termijn van de overeenkomsten stelt de opdrachtnemer de dispensers ter beschikking en draagt zorg voor de goede werking van deze dispensers, mits -in geval van bruikleen- de opdrachtgever de voor de dispensers bedoelde gebruiksartikelen bij opdrachtnemer afneemt. 3. Bij vervanging van de dispensers vanwege vandalisme, fysiek misbruik en diefstal zal de opdrachtnemer een additionele materiaal- en installatievergoeding bij de opdrachtgever in rekening brengen. 4. De opdrachtgever is er van op de hoogte dat de dispensers tegen het op dat moment geldende demontagetarief per dispenser zullen worden verwijderd als de serviceovereenkomst wordt opgezegd. Artikel 9 Betaling 1. De opdrachtnemer en/of TOPP Nederland B.V. is gerechtigd, na het verkrijgen van een schriftelijke machtiging van opdrachtgever, aan opdrachtgever gefactureerde bedragen middels een automatische incasso ten laste van de bankrekening van opdrachtgever te laten uitvoeren. Indien opdrachtgever toestemming heeft gegeven tot automatische incasso en het blijkt dat incasso door de opdrachtnemer niet mogelijk is, is de opdrachtnemer gerechtigd een hernieuwde opdracht voor een incasso te plaatsen. De kosten die hiermee gepaard gaan zijn voor rekening van de opdrachtgever. 2. Indien de opdrachtnemer de verschuldigde bedragen niet binnen een termijn van veertien dagen na factuurdatum heeft ontvangen, dan zal de opdrachtgever, zonder dat enige ingebrekestelling nodig is, over het openstaande bedrag verschuldigd zijn naar een percentage van 1,5 procent per maand of deel van een maand, welke aan het begin van de volgende maand bij de vordering wordt geteld om rente op te brengen. 3. Indien de opdrachtgever na ingebrekestelling nalatig blijft de vordering te voldoen, dan kan de vordering uit handen worden gegeven, in welke geval de opdrachtgever naast het alsdan totale verschuldigde bedrag tevens gehouden zal zijn tot volledige vergoeding van buitengerechtelijke en of gerechtelijke kosten, waaronder alle kosten berekend door advocaten, deurwaarders en incassobureaus. 4. De buitengerechtelijke kosten worden gesteld op ten minste 15% van de hoofdsom inclusief rente, zulks met een minimum van 70 euro te vermeerderen met btw hoog tarief. Artikel 10 Overmacht 1. De opdrachtnemer is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting indien zij daartoe geheel of gedeeltelijk verhinderd of bemoeilijkt is, al dan niet tijdelijk, als gevolg van een omstandigheid, die niet te wijten is aan verwijtbare schuld. Hieronder wordt mede verstaan een als in de vorige zin bedoelde niet- verwijtbare tekortkoming van toeleveranciers van de opdrachtnemer en of derden die de opdrachtnemer voor uitvoering van de overeenkomst inschakelt. 2. In geval van overmacht van de zijde van de opdrachtnemer worden haar verplichtingen opgeschort. Wanneer de overmachtssituatie van de opdrachtnemer langer dan 90 dagen heeft geduurd, hebben partijen het recht om de overeenkomst door schriftelijke ontbinding te beëindigen. Hetgeen reeds ingevolge de overeenkomst gepresteerd is, wordt dan naar verhouding afgerekend. Artikel 11 Aansprakelijkheid 1 Indien opdrachtnemer aansprakelijk mocht zijn, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot hetgeen in deze bepaling is geregeld. 2 Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat opdrachtnemer is uitgegaan van door of namens de opdrachtgever verstrekte onjuiste en / of onvolledige gegevens. 3. De opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade die de opdrachtgever lijdt door tekortkomingen van de opdrachtnemer bij de uitvoering van tussen partijen gesloten overeenkomst, tenzij de schade het directe gevolg is van opzet of grove schuld aan de zijde van de leverancier. 4 Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade ontstaan aan dan wel ten gevolge van geleverde producten/apparaten/diensten. Door ondertekening van de werkbon aanvaardt opdrachtgever dat de producten/apparaten/diensten conform de overeenkomst zijn geleverd en/of geplaatst. 5 Indien de opdrachtnemer aansprakelijk is voor directe schade, dan is die aansprakelijkheid beperkt tot maximaal het bedrag dat de opdrachtnemer voor zijn werkzaamheden en levering goederen heeft ontvangen. Bij opdrachten die een langere looptijd hebben van meer dan een half jaar, geldt een verdere beperking van de hier bedoelde aansprakelijkheid tot het gefactureerde bedrag van uitsluitend de verrichte service in de laatste 6 maanden of het maximale bedrag dat door de verzekeraar van opdrachtnemer wordt vergoed voor de geleden schade. 6 De opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnaties.7 Opdrachtnemer is gehouden om schade beperkende maatregelen te nemen. Opdrachtnemer heeft het recht om de schade ongedaan te maken of te beperken. 8 Eventuele schadeaanspraken van de opdrachtgever jegens opdrachtnemer dienen zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen één maand na ontdekking daarvan dan wel nadat deze schade redelijkerwijs had kunnen worden ontdekt, schriftelijk bij opdrachtnemer te zijn gemeld. Verzuim om de voornoemde termijn in acht te nemen leidt tot verval van iedere aanspraak van de opdrachtgever. 9 Opdrachtgever vrijwaart opdrachtnemer voor alle aanspraken van derden wegens productaansprakelijkheid en de door haar geleverde diensten als gevolg van een gebrek in door opdrachtnemer geleverde zaken, die door opdrachtgever zijn geleverd. Artikel 12 Overdracht van de overeenkomst 1. Indien het bedrijf van de opdrachtgever wordt verkocht dient opdrachtnemer dienaangaande vooraf te worden ingelicht teneinde opdrachtnemer in staat te stellen de ter beschikking gestelde dispensers te verwijderen en /of een nieuwe overeenkomst met de opvolger in het bedrijf te sluiten. 2. Indien de opdrachtnemer zou ophouden licentiehouder van TOPP te zijn zal de laatste de opdrachtgever dienaangaande informeren. 3. In geval van lid twee van dit artikel zal er dan een andere licentiehouder van TOPP aan de opdrachtgever worden toegewezen, welke geheel en al in de rechten en verplichtingen van de opdrachtnemer ten aanzien van de opdrachtgever zal treden. De opdrachtgever gaat hiermee akkoord. Artikel 13 Monsters of modellen Is aan de opdrachtgever een monster of model getoond of verstrekt, dan wordt het vermoed slechts als aanduiding te zijn verstrekt, tenzij nadrukkelijk wordt overeengekomen dat het te leveren product daarmee zal overeenstemmen. Artikel 14 Reclameren 1. De opdrachtgever is gehouden met bekwame spoed na aflevering of service te onderzoeken of de opdrachtnemer de geleverde goederen deugdelijk heeft afgeleverd, dan wel de service correct heeft uitgevoerd. 2. Indien de opdrachtgever voor wat betreft de laatst verrichte service een gebrek constateert, dan dient de opdrachtgever dit gebrek bij de opdrachtnemer kenbaar te maken binnen 24 uur na het tijdstip van de verrichte service of het tijdstip van levering van goederen. 3. De opdrachtnemer zal in geval lid twee van dit artikel van toepassing is, zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 24 uur nadat de opdrachtgever dit kenbaar heeft gemaakt, terugkeren naar het bedrijf om de verrichte service opnieuw te verrichten zonder daarvoor iets in rekening te brengen. 4. De opdrachtnemer zal in geval lid drie van dit artikel van toepassing is in de gelegenheid worden gesteld het gebrek zelf vast te stellen waarna de opdrachtnemer het gebrek kosteloos zal herstellen dan wel geheel of gedeeltelijk vervangen. Artikel 15 Eigendomsvoorbehoud 1. Iedere levering van alle goederen door de opdrachtnemer aan de opdrachtgever geschiedt onder voorbehoud van de eigendom daarvan totdat de opdrachtgever al hetgeen heeft voldaan waartoe hij uit hoofde van de overeenkomst is gehouden, met inbegrip van rente en kosten. 2. Opdrachtnemer is gerechtigd om zijn verplichtingen op te schorten tot dat opdrachtgever al hetgeen hij aan opdrachtnemer is verschuldigd, heeft voldaan. Artikel 16 Duur en opzegging overeenkomst 1. De overeenkomst wordt geacht te zijn aangegaan voor een periode zoals partijen schriftelijk zijn overeengekomen. 2. Indien de overeenkomst voor bepaalde duur wordt aangegaan, dan wordt de overeenkomst na verlopen van deze bepaalde duur stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van drie maanden tenzij partijen uitdrukkelijk een andere opzegtermijn schriftelijk zijn overeenkomen. Artikel 17 Ontbinding Indien opdrachtgever niet, niet-behoorlijk of niet-tijdig aan enige verplichting voldoet, welke voor hem uit de overeenkomst mocht voortvloeien, alsmede in geval van faillissement, surseance van betaling, onder curatele stelling, stillegging of liquidatie van het bedrijf van opdrachtgever, is opdrachtnemer te harer keuze gerechtigd, zonder enige verplichting tot schadevergoeding en onverminderd de haar verdertoekomende rechten, de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, dan wel de verdere uitvoering van de overeenkomst op te schorten. Voorts worden alle vorderingen van opdrachtnemer op opdrachtgever in die gevallen terstond opeisbaar. In geval van ontbinding is opdrachtgever verplicht om opdrachtnemer de schade te vergoeden die zij daardoor lijdt. Artikel 18 Gegevensbescherming Op de verwerking van persoonsgegevens door opdrachtnemer is het privacy- en cookiestatement van opdrachtnemer toepassing. Deze is gepubliceerd op www.topp.nl. Artikel 19 Wijziging van algemene voorwaarden Opdrachtnemer is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen. De opdrachtgever wordt geacht de betreffende wijzigingen te hebben aanvaard indien opdrachtgever niet binnen 14 dagen na de mededeling van opdrachtnemer dat wijziging zal plaatsvinden een schriftelijk protest daartegen heeft ontvangen. Artikel 20 Reparatieclausule nietigheden 1. Indien enige bepaling uit deze algemene voorwaarden of uit de onderliggende overeenkomst geheel of ten dele nietig en/of niet geldig en/of niet afdwingbaar mocht zijn, dit ten gevolge van enig wettelijk voorschrift, rechterlijke uitspraak dan wel anderszins, dan zal dit geen enkel gevolg hebben voor de geldigheid van alle andere bepalingen van deze algemene voorwaarden of de onderliggende overeenkomst. 2. Indien een bepaling van deze algemene voorwaarden of de onderliggende overeenkomst niet geldig mocht zijn om een reden als bedoeld in het vorige lid, maar wel geldig zou zijn indien deze een beperktere omvang of strekking zou hebben, dan zal deze bepaling -vooreerst- automatisch gelden met de meest verstrekkende of omvangrijkste beperktere omvang of strekking waarmee of waarin zij wel geldig is. 3. Onverminderd het bepaalde in lid 2 kunnen partijen desgewenst in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepalingen overeen te komen. Daarbij zal zoveel mogelijk aangesloten worden bij het doel en de strekking van de nietige c.q. vernietigde bepalingen. Artikel 21 Geschillen 1. Indien door of naar aanleiding van de overeenkomst een geschil rijst tussen de opdrachtgever en de opdrachtnemer dan zullen partijen trachten dit geschil door minnelijk overleg op te lossen. 2. Indien het geschil niet wordt opgelost, dan zal het worden voorgelegd aan de burgerlijke rechter te Arnhem. 3. Op alle offertes, aanbiedingen en overeenkomsten is het Nederlands recht van toepassing. Artikel 21 Vindplaats van de voorwaarden Deze voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel onder nr. 36053777. 0-0-0-0